Balazs in the world 2013.12.13. 10:58

haazafele.png

Ideális dán idő volt, mikor elindultam haza.Köd és szakadó eső. Igazándiból, már nem is nagyon tudom, mit nevezzek otthonnak. Végül is itt bérlek lakást, itt van bejelentett munkahelyem, itt járok iskolába. S mégis, a szeretteim nagy része Magyarországon van. De azért eltelt itt közel fél év, kaptam hideget-meleget egyaránt és pont ezek miatt az emlékek miatt várom, hogy januárba visszajöjjek. Rengeteg dolgot tanultam az első itt töltött fél évem során. Sokan mondják, hogy aki az első fél évet egyedül külföldön túléli, az bármire képes.

Az a tapasztalatom, hogy a dánok első ránézésre nagyon hidegek, van egy ilyen kisugárzásuk, hogy "hozzám se merj szólni", de ha ezt figyelmen kívül hagyod és elkezdesz beszélgetni velük, rájössz, hogy a világ legkedvesebb emberei ők. Semmi rossz indulat, negatívizmus, amit otthon lehet tapasztalni. Nagyon sok mindent tanulhatnánk tőlük ilyen szempontból.
Rengeteg fura szokásuk van. Csomó szendvicset esznek, a meleg kaja inkább hétvégén átlagos csak.Buli után aki nem megy mekibe vagy burger kingbe kajálni, az gáz. Kegyetlenül sokat tudnak inni és a legnagyobb party állatok, akiket valaha láttam. Rengeteg dán tradiciójuk van, köztük az is, hogy bármikor kitalálhatnak valamit, amire rámondják, hogy "Danish tradition".

20130913957.jpg
 
Sokat gondolkodtam az elmúlt napokban, hogy kéne egy összegzést írni arról, hogy milyen itt. Tegnap megírtam volna, teli voltam gondolatokkal, de sajnos iskola utána a sulikocsmába kötöttünk ki,amolyan búcsúbuli volt és sajnos rá kellett jönnöm, hogyha iszom, akkor utána nem tudok normálisan írni. Illetve eddig többször azt hittem részegen, hogy egy író veszett el bennem, majd másnap józanul elolvastam amit írtam és rájöttem, hogy egy rakás szar egész. Ma pedig, valahogy erőltetettnek érzem az egészet. Annyit tudnék mondani, hogy aki az elmúlt hónapok blog bejegyzései alapján érdeklődik, az jöjjön ki és próbálja ki, hogy milyen itt élni. Egyébként pedig szerdán Szegeden majd több információval is fogok tudni szolgálni. Remélem.

2-3 hete írtam a marketing projektünkről, aminek a céljából egy videót készítettünk az Aarhus-i éjszakai életről. Ezt azóta nem töltöttem fel és eléggé röstellem is magam érte, de most viszont mindenki meg tudja nézni. Hatalmas poén volt, nagyjából 2napunk volt az egészet kitalálni,leforgatni,össze vágni és ebbe beletartozott az is,hogy be "kellett" rúgni, hiszen arról forgattunk kisfilmet, hogy mekkora poén Aarhusban az éjszakai élet.Jó szórakozást a videóhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://idealnewgeneration.blog.hu/api/trackback/id/tr95689420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása