cigifüst2.jpg

A cigaretta egészségtelen,ez tény.Mégis szép hazánkban minden 3 ember dohányzik.Átlagemberek,élsportolók,otthontalanok,szegények,gazdagok.Mindenki tudja,hogy egészségtelen,rákot okoz,s ennek ellenére mégis szívják a koporsó szeget.

Nehéz ilyen távlatból visszagondolni az első emlékekre.Talán az első alkalom nem is lényeges.Nagyjából 14 éves korom óta dohányzom,akár fél-1 éves megszakítással.
Minden sportcsapatban a kicsik felnéznek az idősebbekre.Nálunk is így volt ez.Annó a kosárcsapatban az idősebbek közül a menő srácok összegyűltek minden edzés előtt és után,hogy közösen cigizzenek a belvárosi tornaterem melletti játszótéren.Ők voltak a menők,az ő bandájukba akart mindenki tartozni,ezért hát követtük a példájukat,a mi korosztályunkbeli keménymag is elkezdett dohányozni.Az elején szar volt,de aztán már szokássá vált,edzés előtt egy cigi+energia ital kombinációja.Teltek múltak az évek,a "nagyok" később füvezni kezdtek,szerencsére ez a szokás nem ragadt át.De mi mentünk tovább,és a 10 fős csapatból 6an ültünk már minden meccs és edzés után azon a játszótéren.Mai napig emlékszem,hogy az országos döntő előtt,15 évesen,a csarnok mögött cigiztünk 4-5en...Nevetséges,így visszatekintve.

Ez azóta így ment tovább.Volt,hogy kimaradt 1-2év,pár hónap,de valamiért mindig újra elkezdtem.Nem a nikotin miatt.Egyszerűen jól esett,és nem mellesleg státuszszimbolummá vált.Elmentünk sörözni,cigiztünk.Egy jó kaja után cigiztünk.Ha bulizni voltunk,akkor pénz híján nincs is jobb,mint kihívni a csajt egy cigire.(Persze a nikotinos verzióra,bár ez nem volt mindig egyértelmű). Ha valaki kikészít,hát rágyújtok.Jó a kedved? Összejött a munka,megjött a fizu? Gyújtsunk rá!
Ezer és egy okot tudnék mondani,amivel összefüggésbe tudom hozni,hogy el kéne szívni egy cigit.Vagy ha nincs indok? Akkor unalomból.A buszra várva,hazafele sétálás közben.A cigi egy időmérték lett.Nagyjából egy ciginek az ideje valahol 1 és 15perc között helyezkedik el,mikor hogy.

Mindenkinek van példaképe az életében,olyan ember,akire felnéz,aki hiteles,aki letett valamit az asztalra.Nekem az egyik ilyen ember a nagypapám.Diplomata,atléta,vezérigazgató,tanár,újságíró,asztalos,vadász, minden szakmában megállta a helyét.Talán ő maga volt Rémusz bácsi is.Nála bölcsebb embert nem ismerek a világon,számomra ő a legtapasztaltabb,és a leginteligensebb ember.Ugyanakkor,ezeknek az ellenkezőjét is elmondhatom róla.Nagyjából 18 éves korától kezdve cigi-gif.gifdohányzott,40 éven át.Napi 3 doboz barna Sophiane.Állandóan bagózott az öreg.De így non-stop.Majd rákos lett.Kétségbe estünk,amikor megtudtuk,hogy a papa olyan betegségben szenved,ami szinte egyértelmű volt,hogy előbb-utóbb bekövetkezik.Áttétes tüdőrákja lett,az orvosok szerint 98% volt az esély arra,hogy belehal.2,azaz kettő % esély volt arra,hogy túléli.
Sok mindenre gondoltam,amiért ebbe a 2%-ba esett,és még mindig él.Isten a megdolgozott éveket így hálálta meg? Nem engedte az ő tudását odaveszni,amíg nekem át nem adja egy részét? A család minden követ megmozgató szeretete gyógyította volna meg? Nem tudom. De azt igen,hogy megkeserítette az időskorát.Kedvencem,mikor megkérdezem:-Hogy vagy papa? Jól! -És bővebben? Szarul!
Na,nagyvonalakban ennyit erről.Fáj mindene,különböző kezelésekre jár,tehát megnehezítette ez a szar a mindennapjait,amikor már csak pihennie kéne és az unokáit szeretnie.Ez 4-5 éve volt,de én azóta is cigiztem.Teljesen szánalmas.

Ma,ahogy ültem az irodában,véletlen lelöktem a cigit a polcról az íróasztalomra.A doboz elejére esett és én pont a hátulsó szöveget láttam: http://www.leteszemacigit.hu/ ->Kérjen segítséget.
Kér a f*szom,jutott eszembe elsőnek.Minek kérjek? Nincs semmi bajom.Aztán gondoltam,mint mindig,ez sem lehet véletlen.Felmentem erre az oldalra,és nagyjából 2 órán keresztül olvastam.Olvastam mindaddig,még végső elhatározásra jutottam.Leteszem a cigit.
Végig gondoltam,hogy az elmúlt 2 hétben nem voltam edzeni,se futni,nem eszem rendesen,le vagyok fogyva.És miért? Mert egyszerűbb ezek helyett hazajönni munka után,kockulni,cigizni,lábat lógatni.Lehetne beszélni arról is,hogy igen,ez hetente 5600 forint,ami havonta 22400.Fél év alatt pedig 134400.Azért nem bánnám,ha Dániába ennyi pénzzel többel mehetnék ki.Mekkora pöcs vagyok,te jézusom.

Ajánlom mindenkinek a figyelmébe ezt az oldalt.Én se akartam belátni,hogy függök a dologtól,nem hogy segítséget kérni,mindaddig,amíg ezeket végig nem gondoltam.Legszebb példa,hogy tegnap egy cimborámmal,ahelyett hogy békésen boroztunk volna otthon ( 6 nap munka után!),nekivágtunk,átmentünk a fél városon,hogy találjunk egy vasárnap este is nyitva lévő dohányboltot,hogy tudjunk utána este cigizni.Borzasztóan röhejes,így visszagondolva.
Eldöntöttem,hogy holnap,miután hazaérek,és a szokásos League of Legends játék felbassza az agyam,nem cigizni fogok,hanem lépcsőzni.Vissza kell hozni a kondit,mert hétvégén vár Normafa és indulhat a futkározás.


Azért írtam meg ezt a cikket,mert több helyen is olvastam,hogy fontos,hogy legyen mihez tartanod magad,ahova visszatekinthetsz,ha már sóvárogsz a nikotin,és az egész bagózás után.Remélem,más is motivációt talál soraimban,és legalább 1 embernek segítek abban,hogy hagyja abba ezt a szart.Én 2013.07.15 23.30 perckor szívtam el az utolsó cigimet.Sok sikert mindenkinek!

cigi_alive.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://idealnewgeneration.blog.hu/api/trackback/id/tr915406512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása