Megérkeztünk.Igen!

Természetesen már az indulásunkkor sikerült majdnem meghiúsitani az utazást,ugyanis addig-addig vettünk könnyes búcsút a családtól,mig kiderült,hogy 20 percünk van a teljes ellenőrzmi_repulo.jpgésre kapuzárásig.A körülöttünk lévő emberek konkrétan meggyilkoltak a tekintetükkel,mikor az ellenőrzést végző kis kedves hölgyet megkértem,hogy engedjen előre,és igent mondott.Volt hátra még 10perc a kapuzárásig.Én naivan azt hittem,hogy persze,megvan minden cucc,besétálunk 10-15méterrel odébb,van még ugyis pár percünk.Ahham...konkrétan olyan fél kilométert sprinteltünk a "kis" táskáinkkal,hogy elérjük a repülőt.Sikerült is,szó se róla,de ha állunk a tömegben,mint a marhák,akkor most kicsit más hangulatban irnék...De nem!

Megérkezésünkkor konkrétan ömlött a fekete szinű égboltból az eső,mintha dézmi_busz.jpgsából öntötték volna.Pont erre számitottunk, "ezért mentem fehér rövidgatyába,mint aki Hawaiiról jön".Változatosság kedvéért a csomagjaink is megjöttek,majd a reptéri büfésbácsitól megtudtuk,hogy nem messze indul a géptől egy közvetlen járat Malmo centerbe.A busz teljesen kényelmes volt,a sofőrnő egy 40es,szőke bombázó,akit mintha egy Hollywood-i filmből dobtak volna le közénk,csak felcsapta a (szakadó esőben) az óriási napszemüvégét,és nyomta neki.Mármint a gázt.Félóra alatt nagyjából át is értünk,közbe löttünk néhány értelmes képet,csak hogy nehogy feledésbe merüljünk.

Malmö nagyon szép.Már a vonatállomáson is látszik,hogy mennyivel fejlettebb az ország,láttok is néhány képet.Gyönyörű vonatok,peronok,tisztaság mindenhol,teljesen más mint itthon,mintha nagyjából 50évvel előttünk járnának.Az árak valami elképesztőek,mennünk kellet úgy 3 kört az egyébként igényes kajáldák körül,mire rájöttünk,hogy igen,itt tényleg 1000 forint egy sonkás szendvics.Megpróbáltunk kinait enni,gondolván,hogy csaknem halott kismacskák szőréből csinálják.Hálistennek nem derült ki,mert sikerült az inycsiklandozó pult előtt 15percig váratni a kis kinai fasznak,mire elfogyott a türelmem,és nem kértem a kismacskákat aranyárért.kinai.jpg

Ezután felszáltunk a Koppenhága-Aarhus IDCL vonatra,amivel röpke 3óra alatt már Aarhusba is értünk.De ez sem úgy megy ám,ahogy gondoltuk.Konkrétan nagyjából 5x2,azaz 10 vagon volt,mindegyik külön szinnel és számozással.Nagyjából eddig tartott az Erópai Úniós hatás,úgyanis a hangosbemondó CSAK dánul beszélt.Igy mikor azt mondták,hogy csak az első 2 kocsi megy egészen Aarhusig,akkor nem egészen világosodtunk meg.Felszálltunk,jóllakva,felraktuk a lábunkat,füllhallgató,és bekapcsoltunk mindketten laptopról egy filmet.Olyan félóra múlva kezdtük furcsálni,hogy kevesen ülnek a vagonban,sokszor beszélnek a megállók előtt,és mások is mozognak ide-oda.Nagyjából 5 embert kellett megkérdezni,mire sikerült megtudni,hogy tulajdonképpen jó vonaton vagyunk,de nemsokára lekapcsolját a mi vagonunkat,tehát nem vagyunk jó helyen.Uccu neki,át a másikba.Igen ám,de addigra olyan szinten volt teli a vonat,hogy hiába a légkondi,elsőosztályú ülések,nem volt túl komfortos.Egy óra csövelés után,amit két vagon között töltöttötünk el a földön,tele lett a pöcsünk,és találtunk helyett,de azt is 2 söröző,közepesen túlsúlyos,szőrös,ordibáló arab úr mellett.No komment.
Nem értettem eddig,hogy miért mondják,hogy "nyugaton" minden más.Ide el kell jönni,időt tölteni,és megtapasztalni.Egyszerűen mosolyognak az emberek.Amikor a vonaton nem volt hely a kávét kináló hölgynek,mert a böröndöm útba volt,csak momalmo railway.jpgsolygott,és várta,hogy tegyek valamit,nem pedig jó magyarhoz képest elkezdett szájkaratézni.A másik,a tisztaság.Mindenhol,és nem csak tessék lássék módjára,hanem egyszerűen mindenki odafigyel,hogy ne koszba éljenek.És ami abszolút vitte a primet nálam,mikor egy homeless bácsi odajött a vonatnál hogy nincs-e apróm?Gondolkodás nélkül rávágtam,hogy "sorry man,dont have any".Majd utána szóltam,hogy várjon mégis van.Odaadtam neki 300 forint értékben svéd koronát.És nem hiszitek el ezután mivolt.A CSÖVES KIVÁLOGATTA,ÉS VISSZAADTA AZ APRÓT,MONDVÁN,HOGY Ő NEM TUD,ÉS NEM IS AKAR VÁLTANI. WHAT THE FUCK?!...

Ezek után megérkeztünk nagynehezen Aarhus külvárosába,Sodenburgba,ahonnan márcsak egy busz választott el a szállástól.Ez konkrétan az orrunk előtt ment el,tehát még ott eldekkoltunk nagyjából 1órát,csak hogy nehogy túl egyszerű dolgunk legyen,este 7kor..Berendezkedtünk a kicsi,külvárosi,de egyébként tiszta és kultúrált hostelünkbe.Realizáltuk,hogy van internet,és ez jó.Majd fél9kor rájöttünk,hogy enni is kéne,ehhez pedig bolt kell,ami 2km-re van,és az is csak 9-ig van nyitva.Elrohantunk,de közben olyan érzésünk volt,hogy valami kis mesébe csöppentünk.Mindenhol igényes,de egy cseppet sem csicsás,általában egy sablon által tervezett kertesházak.Szépen nyirt fű mindenhol,rendezett terasz,ez jellemezte az összeset.Nagy csend volt többnyire mindenhol,egy-egy autó szakitotta csak meg a békét.(Ez is elképesztő,mig sétáltunk,egy darab Audit,szobank.jpgMercit,vagy BMW-t nem láttunk,csak normális,középkategóriás autokat.Viszont ezekből mindenkinek normálisan viszonylag új darab volt.Ez a gondolkodásmód  is teljesen más,mint otthon.Inkább ülnek ugyanúgy 3-5milliós Peugeotba,de az legyen korszerű,és belűl is igényes,mint egy széthajtott,belül fapados,de legalább Audiba..)
Nagy nehezen a semmi közepén találtunk egy kis boltot,zárás előtt pár perccel.Nos,kivülről konkrétan egy autó se állt ott,és azt gondoltuk,valami lepukkant kis közért lesz,ahogy a helyi lakosok mondták.Hát nem egészen.Bementünk,és ennek a kis külvárosi boltnak jobb áru készlete volt mint a budaörsi Auchannak.Elképesztő.Megvettük a kis ennivalónkat,majd hazatértünk,és most nyugovóra térünk,holnap indulnak a programok,hosszú nap lesz.Maradjatok Velem a továbbiakban is :) (Az utolsó képen Északi-tenger fölött vonatoztunk épp,és szemtanúja voltunk,ahogy egy hajó konkrétan elsüllyed,nagyon kemény.)

sullyedo hajo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gulyasgabor 2013.08.14. 23:38:13

szia,
jól írsz, csak így tovább, és sok fotót